Nyheter

Viktig information

till alla fastighetsägare i Rone och Eke

Föreningen har tecknat ett nytt avtal med Telia som kommer att ge högre hastighet, möjlighet till flera olika tjänster och avtal. I samband med det har Telia bytt ut sin utrustning i våra noder (kopplingscentraler) vilket tyvärr inte gick utan stora bekymmer för våra medlemmar.

Nu är det dags för de sista bytena av utrustning och det är hemma hos er som medlemmar. En del kanske redan har bytt ut sina boxar men det är viktigt att även ni tar del av informationen nedan.

TV-boxar och router

De gamla boxarna av märke Motorola kommer att sluta fungera i när uppgraderingen av IT-systemen hos Telia.

Även om du för närvarande bara behöver en TV-box så ska alla fastigheter ha två TV-boxar, så se till att de blir hämtade till er fastighet. Ny router ingår också, men den är inte nödvändig att byta nu, men ska hämtas ut. TV-boxarna och övrig utrustning (routern) till fibern följer fastigheten och ska finnas kvar i fastigheten efter ett eventuellt ägarbyte.

OBS: Ni som inte har BankID behöver kontakta Telias kundtjänst på 020 20 20 70 snarast för att få personlig kod som krävs för att installera TV-boxarna. Gör detta i god tid!

Om ni får problem med utrustningen kontakta Telia på 020 – 20 20 70 för att få hjälp. Om utrustning går sönder så ska man kontakta Telia på 020 – 20 20 70. Ny utrustning ingår i avtalet.

Vid alla kontakter med Telia är det viktigt att ni anger att ni har Gruppavtal, avtalsnumret är: KO75633