Välkommen till Rone Eke fiberförening

Fibernät för TV, telefon och data.

 Nu är dina dina TV-tjänster från Telia omlagda till ny teknik.

Du som enbart tittar på Telia TV genom Telia Play Hub/SDMC-box eller Telias appar behöver inte göra något och kommer enbart märka aktiviteten genom ett kort avbrott på internettjänsten när Telia-routern startas om.

För dig som har Arris-boxar från Telia, antingen som din huvudsakliga TV-box, eller som extra-box vid fler tv-apparater är det viktigt att gå igenom nedan steg.

 

1. Se till att du inte har en för gammal Telia-router. Nedan router kommer inte fungera efter omläggningen.
Thomson TG789

 

 

 

 

 

 

 

 

1. Se till att du använder någon av de nyare tv-boxar som levererats av Telia.
Runda Arris VIP4302 och VIP5305 samt Telia Play Hub (SDMC) kommer fungera.









OBS! Äldre fyrkantiga Tv-boxar (VIP2853, VIP1113, VIP1963, VIP1003, VIP1903) kommer inte fungera efter omläggningen.

 

2. Aktivera ditt kostnadsfria Telia Play-konto om du ännu inte gjort det. Playkontot behövs för att komma igång med TV-tjänsten igen efter omläggningen. Logga in på Telia Mina Sidor för att aktivera ditt Telia Play-konto. Adressen är telia.se/mitt-telia

 

När omläggningen görs kommer detta märkas genom ett kort avbrott på internettjänsten då Telia-routern startas om. Avbrottet kommer vara i 3-5 minuter och kommer ske under morgonen men under arbetstid.

När detta är klart kommer TV-boxen startas om inom några minuter. När TV-boxen startat om möts du av en inloggning där du loggar in med ditt Telia Play-konto.

Efter detta är omläggningen klar och din TV-tjänst går över den nya tekniken vilket säkrar tillgång till framtida programinnehåll.

 

Vanliga frågor.

Jag saknar Bank-ID

Skaffa inloggningskod hos telia kundtjänst telefon 020 20 20 70

Jag använder en router jag köpt själv. Hur påverkar det ovan?

Om du inte använder en router från Telia har den inte de inställningar vi ändrar vid omstarten här och du kommer först påverkas när din TV-box startas om.

Jag har bara äldre utrustning. Hur får jag tag på en router eller TV-box som fungerar?

I och med de nya avtalen så har föreningen fått ny utrustning. Kontakta din förening för att hämta ut din nya utrustning.

 

 

Om du har problem med ditt bredband så ring Telia Kundtjänst 020 20 20 70 , så kan du också få professionell hjälp av Telia. Här kan du också få omedelbar hjälp med att lägga beställa simkort för hemtelefoni.. Det går också att göra tillval i ditt TV-kanalpaket.  Du har tre månaders uppsägningstid på ditt tillval.